Slovenia-treningssamling - info og forberedelse
25. april - 3. mai 2015
Det nærmer seg - og her er noe som må sjekkes nå - og ellers pakkliste og anna nyttig info. Klubben betaler for reise og opphold for deltakere under 18 år og heltidsstudenter under 30 år. Egenandel: Kr. 1.000 + lunsj hver dag og mat på reisen.
Forberedelse 
Dette må være i orden før vi reiser: 
- Pass - sjekk nå om passet er gyldig! Hvis ikke, "løp" og ordne!
- Europeisk helsekort - søk på nett; kun par tastetrykk - behandlingstid; ca 10 dager. 
- Reiseforsikring. Sjekk at du/familien har reiseforsikring - hvis ikke; skaff. 
- Sykkellisens. Om du ikke har ordna det allerede - gjør det nå. Lisensen gjelder også på trening/samlinger. Ta kontakt med PT Ravna, tlf. 41935756, om du lurer på hvilken lisens du skal ha. 
- Unge under 18/heltidsstudenter: Betale egenandel kr. 1.000 til konto 4944 20 43263. Hvis du selv har bestilt og betalt for reisen trekker du fra egenandelen når du sender inn oppgjør til klubben. 
 
Alle nye deltakere (som ikke deltok i fjor) under 18 år sender kopi av passet (første dobbeltside), helsekort og reiseforsikring til sjefsdutta@hotmail.com innen 20. april
 
Deltakere over 18 år ordner og har med egne papirer. 
 
Tips! Lurt å ha helsekortet i sykkelskjortelomma om det skulle skje noe. 
 
Deltakere og reise
Lørdag 25. april kl. 11.00 - 22.45 fra KKN via OSL til LJU, retur søndag 3. mai kl. 06.45 - 20.00 LJU-KKN: Piera Jon Holm, Linn Birgitte Njuolla, Henrik og Stein Joks. 

Samme dager men avreisested fra ALTA kl. 07.35 - 21.55; Martine Joks, Siren Strand og Olav Verstad, samt OSLO; Silje Wilsgård. 

Mandag 27. april fra OSL-LJU med samme retur som de andre: Jovnna Ánde B. Henriksen, Anders B. Verstad og Ole Henrik Somby.
 
PT Ravna og Synnøve Solbakk (Duttá): Ons. 22.4 - 30.4 (som reiser hjem tidligere pga konfirmasjon). Janez Miklavžin regner med å komme, men har foreløpig ikke bestilt billett. 
 
Alle vi har bestilt flyreise for skal ha mottatt flightinfo pr epost. Om du ikke har mottatt, ta kontakt med PT, tlf. 41935756.
 
Stein Joks og Oddvar Njuolla avklarer og avtaler transport t/r KKN flyplass. Dere andre ordner selv transport t/r flyplass i Norge - husk å ta vare på kvitteringen. 
 
Vi ordner transport t/r flyplassen i Ljublana og Latkova vaz - der vi holder til. Det er en knapp times kjøretur til. 
 
 
Pakkliste
Vi har kun bestilt og betalt for 1 kolli pr person, og det er sykkelkofferten på inntil 23 kg. I tillegg kan dere ta med inntil 8 kg håndbagasje. Det betyr at dere må begrense dere og pakke smart. 
 
Pakkliste: 
- Pass, helsekort, reiseforsikring og anna reiseinfo (flightinfo m.v)
- Bankkort og/eller penger (euro i Slovenia)
- Sykkel - som må være i orden - og som pakket i en sykkelkoffert 
- Sykkelsko
- Hjelm
- Sykkel/sports/solbriller
- 2 drikkeflasker
- Pulsmåler og sykkelcomputer - om du har
- 2 sett med sykkelshorts og -skjorter (fortrinnsvis klubbklær*)
- Løse ermer, knær og/eller bein, alternativt tights og tynn jakke
- Vest og/eller tynn jakke - gjerne regn/vindjakke
- Evt hansker
- Kortermet superundertøy-skjorte
- Klær til alternativ trening, f.eks joggetights, shorts og t-skjorter
- Vanlige klær, inkl. 1 varm jakke/fleece, buff, undertøy, sokker 
- Joggesko 
- Håndduk
- Badetøy
- Toalettsaker, inkl. solkrem
 
NB! Husk å merke alle dine sykkelklær. 
 
 
*Usikkert på om vi når å få nye sykkelklær før vi drar. 
 
Opphold i Latkova vaz
Som tidligere år bor vi på gården til Janez´foreldre; Branko og Jožica Miklavžin, i Latkova vaz, som er er bygd. Nærmeste by er Celje. 
 
Det blir overnatting i sovesal - her fra fjordårets samling:
 
 
All mat på gården, dvs. frokost og middag, samt lett-mat etter trening, er inkludert - og dekkes av klubben. Vi ordner også sportsdrikk til treningen. Lunsj og mat på reisen er egenandel. 
 
Les mer om gården og Slovenia i Benedictes blog

Trening og policy
Her ser du hvordan vi trente på samlingen i fjor og her er også deltakernes oppsummering av samlingen.  
 
Våre mål og verdier for samlinger: 

Fokus på aktivitet/sykling, frisklivs- og "dannelsesreise"profil og tilrettelagt for toppidrettssatsing. Dette betyr at vi har fokus på å sykle og trene, spise og drikke sunt, vise respekt for andre kulturer og at de av oss som vil, kan satse.
 
Konkret: Vi trener/er arkiv hver dag, hviler/roer ned etter trening; min. 1 time, spiser det vi får servert, og unngår brus, energidrikk og godter. Det er ro i sovesalen senest kl. 22.30.
 
Mii illudat / Vi gleder oss til nye samlingshøydepunkter - og ønsker spesielt velkommen til årets nye deltakere; Siren, Silje, Anders og Linn. 
 
 
Her fra fjorårets samling: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  



Oppdatert 17.04.2016
Untitled Document